نخستین نشست کمیته آموزش و تحقیقات رویداد مشهد 2017  با انتصاب اعضای آن برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد دکتر محمدرضا آهنچیان، دکتر سیدحسن علم الهدائی، دکتر جواد سرگلزائی، دکتر مجید میرزا وزیری و دکتر سلمان ساکت از اعضای هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با حکم دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سمت دبیر و اعضای کمیته آموزش و تحقیقات رویداد مشهد 2017 منصوب شدند و نخستین نشست این کمیته روز چهارشنبه، 23 دی در مرکز رفاهی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و عضو شورای هماهنگی و برنامه ریزی پایتخت فرهنگی جهان اسلام در رویداد مشهد 2017، در این نشست گفت: شهر مشهد در حال کسب آمادگی لازم برای ارائه جایگاه واقعی در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی می باشد.

وی با بیان اینکه خراسان بزرگ در طول تاریخ همواره به علم و دانش مشهور بوده است، یادآور شد: بزرگترین کرسی های بحث و نظریه پردازی در این سرزمین برگزار شده است و دانشمندان و حکمای زیادی از این سرزمین سربلند کرده اند.

دکتر کافی پاسداری از علم، عالم و معلم را رسالت این کمیته دانست و ابراز امیدواری کرد چشم اندازهایی که در حوزه های مختلف علمی وجود دارد در سال 2017 تحقق یابد.

وی محور اصلی توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را توسعه علم و عالم در کشور دانست و خاطرنشان کرد: با خردورزی و تصمیمات مبتنی بر خرد جمعی بتوان توسعه کشور را بهبود بخشید.

در ادامه دکتر آهنچیان، دبیر کمیته آموزش و تحقیقات رویداد مشهد 2017 با ارائه گزارشی از مطالعات و اقدامات اولیه کمیته گفت: مطالعات زمینه با هدف شناسایی پتانسیل دانشگاه ها، راه اندازی دبیرخانه کمیته آموزش و تحقیقات، راه اندازی دبیرخانه الکترونیکی و معرفی برنامه ها و درخواست همکاری از سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و برگزاری جلسات هماهنگی با دانشجویان کارآفرین و مدیران برخی مراکر رشد واحدهای فناور از جمله این اقدامات می باشد.

وی استفاده حداکثری از سرمایه غنی آموزشی و پژوهشی استان، ترویج باور به آثار مثبت همکاری در برنامه های آموزشی و پژوهشی و پیروی از یک چشم انداز بلند مدت و جهان گستر از این رویداد را از رویکردهای این کمیته عنوان کرد.

دکتر آهنچیان با اشاره به ساختار این کمیته گفت: ستادمرکزی کمیته آموزش و تحقیقات، دبیرخانه ستاد و کارگروه های آموزش، پژوهش، فناوری و مشارکت را از اجزای این کمیته می باشد.

وی همکاری در برنامه ریزی و فعالیت همایش بین المللی سیره و معارف رضوی، طراحی و تهیه پروپوزال همایش بین المللی هزار و یک نقاش کوچک، طراحی و تدوین پروپوزال کتاب مفاخر توس و طراحی کنگره جهانی امام محمد غزالی را از برنامه های اجرا شده این کمیته دانست.

دبیر کمیته آموزش و تحقیقات رویداد مشهد 2017، ارزیابی اجرای برنامه بین المللی Science Tech، ارزیابی اجرای پارک موضوعی با محوریت علم و فناوری، ارزیابی برگزاری نشست های تخصصی با حضور بزرگان علم و آموزش خراسان، ارزیابی برگزاری همایش های دانش آموزی و دانشجویی در تراز ملی با محوریت مشهد را برنامه های در دست اجرای این کمیته معرفی کرد.

در پایان این نشست اعضای کمیته آموزش و تحقیقات رویداد مشهد 2017 به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

لازم به ذکر است دکتر محمدرضا آهنچیان، دانشیار گروه آموزشی علوم تربیتی به سمت دبیر کمیته آموزش و تحقیقات رویداد مشهد 2017 و دکتر سیدحسن علم الهدائی، استاد گروه آموزشی ریاضی کاربردی و رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، دکتر جواد سرگلزائی، استاد گروه آموزشی مهندسی شیمی و رئیس بنیاد ملی نحبگان استان خراسان رضوی، دکتر مجید میرزا وزیری، استاد گروه آموزشی ریاضی محض و دکتر سلمان ساکت، استادیار گروه زبان و ادبیات فارسی به عنوان اعضای کمیته آموزش و تحقیقات رویداد مشهد 2017 منصوب شدند.

دکتر آهنچیان در دانشگاه فردوسی مشهد سمت مدیریت دفتر برنامه ریزی و توسعه آموزش، مدیریت گروه علوم تربیتی، مدیریت دفتر نظارت و ارزیابی، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، معاونت پژوهشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، عضویت در کمیسیون تخصصی هیأت امنا، عضویت در هیأت مرکزی جذب، عضویت در هیأت ممیزه، عضویت در کمیسیون تخصصی علوم انسانی، عضویت در کمیته ارزیابی درونی و عضویت در شورای نظارت را به عهده داشته است.

دکتر علم الهدائی ریاست دانشگاه تربیت معلم سبزوار، ریاست پارک علم و فناوری خراسان، عضویت در هیأت اجرایی کریدور علم و فناوری استان خراسان رضوی، عضویت در هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی در استان خراسان رضوی، مدیر نمونه فناوری کشور، مشاور استاندار خراسن رضوی در امور مرتبط با فناوری، مشاور رئیس و مسئول کمیته بهره وری و تحول اداری مشاور عالی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در امور فرهنگی اجتماعی را در کارنامه دارد.

دکتر سرگلزائی نیز علاوه بر ریاست بنیاد ملی نخبگان استان خراسان رضوی، در سوابق اجرایی خود عضویت در کمیسیون پژوهشی استان خراسان رضوی، عضویت در کارگروه تخصصی نظارت و ارزیابی دانشگاه فردوسی مشهد، معاون اداری و مالی دانشکده مهندسی، عضویت در کمیته برنامه ریزی درسی گروه مهندسی شیمی، عضویت در کمیته انتصاب دانشگاه جامع علمی کاربردی، عضویت در کمیته گسترش دانشگاه جامع علمی کاربردی و عضویت در کمیته علمی چندین همایش و کنگره ملی را دارد.

دکتر میرزا وزیری نیز مدیریت گروه ریاضی و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه دامغان و سرپرست دفتر کارآفرینی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد، مجری برگزاری مسابقه بازی ریاضی و شهر ریاضی و مجری برگزاری کارگاه های آموزشی برای دبیران و دانش آموزان مراکز استعدادهای درخشان را در کارنامه دارد. وی دارای بیش از 50 مقاله علمی در ژورنال های معتبر در زمینه آنالیز تابعی، نظریه عملگراها و ترکیبات و مولف بیش از 30 جلد کتاب می باشد که اکثریت آنها در زمینه عمومی کردن ریاضیات به دانش آموزان دوره های مختلف در قالب داستان بوده است.

دکتر سلمان ساکت مسئول سابق سازمان دانشجویان و مشاور سابق معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مشهد، عضو شورای علمی کنگره بهار، عضو شورای هدایت استعدادهای برتر و رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد می باشند. وی همچنین دانشجوی نمونه دومین دوره جایزه سال دکتر معین، برنده دومین دوره جایزه بزرگ فتح الله مجتبایی، نویسنده و تدوینگر بیش از 9 کتاب و مولف بیش از 40 مقاله در مجلات معتبر می باشد.

17037

17036

17035

puremath4

گروه ریاضی محض

appmath

گروه ریاضی کاربردی

stattistics

گروه آمار

compsc

گروه علوم کامپیوتر