دوازدهمين دوره مسابقات علمی تخصصی بازی- رياضی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود

ارسال شده در تاریخ : دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
دوازدهمين دوره مسابقات علمی تخصصی  بازی- رياضی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود

دوازدهمین لیگ بازی-ریاضی کشوری به همت انجمن علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد و به سرپرستی علمی دکتر مجید میرزاوزیری در روزهای 25 و 26 فروردین 1395 در دانشکده علوم ریاضی برگزار خواهد شد.

مسابقات بازیریاضی، مجموعه ای از بازي های منصفانه است که در چند مرحله بین تیم های شرکت کننده برگزار می شود. هدف اصلی از برگزاری این مسابقات، علاقمند کردن افراد به ریاضیات از طریق بازی و آشنا ساختن آنها با کاربرد جنبه های گوناگون ریاضی می باشد. از دیگر اهداف و نتایج این مسابقات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به چالش کشیدن ذهن افراد و درگیر کردن آنها با مسائل که باعث پویا ماندن ذهن افراد می شود.

از آن جایی که مسابقات به صورت تیمی برگزار میشود، زمینه ي بسیار خوبی براي تمرین کار گروهی در شرایط سخت را برای افراد به وجود می آ ورد.

با توجه به این که بازی ها داراي محدودیت های زمانی بوده و نیاز به تجزیه و تحلیل دارند، می توانند باعث تقویت قدرت درك و تجزیه وتحلیل افراد شود.

از عوامل بسیار مهم در این مسابقات، ابتکار و نوآوری می باشد. در واقع چون بسیاری از این مسابقات، مسائل جدیدی هستند، حل آنها نیاز به ارائه روش های جدید دارد که خود باعث می شود قدرت ابتکار و نوآوری افراد افزایش پیدا کند.

به علاوه با جمع آوری اطلاعات آماری و همچنین بررسی سایر اطلاعات و تجزیه و تحلیل بازی ها، افراد و رفتار آنها در بازي ها میتوان از این بازي ها به شکلی هدفمند استفاده کرد. به عبارت دیگر می توان بر اساس نتایجی که از این مسابقات به دست می آید، بازی ها را به گونه ای طراحی کرد که بتوان به وسیله آنها به اهداف خاص مانند آموزش یک مهارت مانند تمرکز، قدرت تحلیل، عکس العمل، مدیریت و رهبری دست یافت.

این مسابقات که به طور گسترده به عنوان یک برند در سطح دانشگاه هاي کشور مطرح شده است در این دوره با حضور تیم های متعددی متشکل از دانش آموزان، دانشجویان و اعضای هیات علمی از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

puremath4

گروه ریاضی محض

appmath

گروه ریاضی کاربردی

stattistics

گروه آمار

compsc

گروه علوم کامپیوتر