مراسم گرامیداشت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی، صبح روز چهار‌شنبه پنجم آبان ماه 1395 با حضور اساتيد، دانشجویان ومتخصصان علم آمار در تالار فارابی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار ‌شد. میهمانان ویژه این مراسم اعضای هیات رئیسه دانشکده علوم ریاضی، پیشکسوتان بازنشسته گروه آمار، رئیس و معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان رضوی و همچنین معاون توسعه و برنامه ریزی و مدیر آمار شهرداری مشهد بودند.

11

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید و آوای سرود ملی ایران شروع شد. در این مراسم، ابتدا آقای دکتر امینی، ضمن خیر مقدم به میهمانان و شرکت کنندگان در مراسم، نامه رئیس محترم انجمن آمار به مناسبت گرامیداشت روز ملی آمار را قرائت کردند. توضیحات دبیر همایش، آقای دکتر رزمخواه، و لزوم تعامل دوطرفه بیش از پیش گروه آمار دانشگاه با سازمان مدیریت و شهرداری بخش بعدی مراسم بود. آقای مهندس نعیمی، معاون محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان رضوی به ذکر مزیت های سرشماری اینترنتی و نیاز مبرم کشور به استفاده صحیح از آمار پرداختند. آقای دکتر صادقپور، عضو هیات علمی گروه آمار این دانشگاه، سخنران بعدی همایش بودند که در بخشی از سخنان خود به لزوم اهمیت دادن سایر سازمان ها به آمار و به کارگیری فارغ التحصیلان این رشته در انجام پروژه ها و امور جاری آماری آن سازمان ها اشاره نمودند. مدیر محترم آمار شهرداری مشهد، جناب آقای مهندس عبدالله زاده نیز به ظرفیت های این سازمان برای ورود دانشجویان آمار به پروژه های آماری اشاره نمودند و خواستار همکاری اعضای هیات علمی این گروه آموزشی برای کمک به معضل طرح های سطح سنجی شدند.

 

222

 

ذکر خاطرات اساتید پیشکسوت گروه آمار آقایان دکتر حسن صادقی و دکتر سید محمدمهدی طباطبایی زینت بخش مراسم این روز بود.

 

 

در پایان مراسم از دانشجویان حائز رتبه های برتر و خانم ملیحه خیردوست که موفق به کسب رتبه پنجم المپیاد دانشجویی آمار سال 1395 شده بودند، با حمایت قطب علمی داده های ترتیبی و فضایی دانشگاه فردوسی مشهد تقدیر به عمل آمد.

3333