soheyli

دانشكده علوم رياضي دانشگاه فردوسی مشهد همزمان با آغاز برنامه های رويداد  مشهد 2017 پروژه ترويج علوم رياضی در جامعه را برنامه ريزی و اجرا می کند .

دکتر سهیلی رئیس این دانشکده  در گفتگویی با روابط عمومی دانشگاه اظهار کرد : دانشکده علوم ریاضی اولين مجموعه فعاليت هاي خود  با نام  “ رياضي براي همه “  را به صورت رسمي از تاريخ سوم بهمن ماه سال جاري با برگزاري همايشي با همين نام در سالن اجتماعات دانشكده علوم دانشگاه فردوسی مشهد آغاز مي کند.

وی ادامه داد : اولين مرحله  این همایش ، با حضور دانش آموزان  دوره  ابتدايي و همچنین دوره اول آموزش متوسطه و خانواده  آنان برگزار می شود، و با توجه به اینکه برای رفع مشكل در يادگيري رياضيات بايد به پايه هاي پايين تر توجه كرد،  دانشگاه فردوسی مشهد  خانواده را نيز در مركز توجه قرار داد.

رئیس دانشکده علوم ریاضی اظهار امیدواری کرد که در فرآيند انجام اين پروژه، ضمن مخاطب قراردادن افراد مختلف جامعه، باعث بهبود انگيزه و اقبال جامعه و خانواده ها و به خصوص دانش آموزان و دانشجويان به علوم رياضي و كاربردهاي آن به عنوان ابزاري براي داشتن يك تفكر سيستمي و ارائه بهتر و باعث بروز  توانمندي آنان شود .

ایشان در ادامه به نتیجه دیگر این پروژه که در  طرح دکتر میرزاوزیری عضو هیئت علمی دانشکده علم ریاضی با عنوان سازمان وحدت بخشي استعدادهاي ​درخشان (سواد) ذكر شده است، جذب دانش آموزان مستعد و توانمند در  گروه آموزشي رياضي و فيزيك دانشگاه فردوسي مشهد می باشد .