دکتر رسول رمضانیان، عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری پیرامون مکانیسم های تخصیص تصادفی در دانشکده علوم ریاضی سخن گفت.
در این سخنرانی که ساعت 12 روز سه شنبه 21 آذر در سالن سمینار 2 دانشکده برگزار شد، دکتر رمضانیان ضمن معرفی نرم افزار های دانش بنیان در موضوعاتی از جمله مشکل ورشکستگی، تبادل زوج-کلیه که زمان انتظار برای پیوند کلیه را تا 40 درصد کاهش داده است مسأله پایداری ازدواج، ترجیحات افراد و تعریف مکانیسم هایی که امکان دستکاری اطلاعات را بسیار محدود می کنند برای حاضران سخن گفت و همکاری در راه اندازی سامانه همسان گزینی در جهت ایجاد ازدواج پایدار را یکی دیگر از فعالیت های خود در حوزه طراحی مکانیسم عنوان کرد.
 
دکتر رمضانیان طراحی یک مکانیسم به گونه ای که کسی انگیزه ای برای ارائه اطلاعات نادرست نداشته باشد، موجب رقابت آسیب رسان و حسادت نشود و اینکه بتواند وضعیت یک نفر را بهتر کند به شرطی که وضع بقیه بدتر نشود را از اهداف یک مکانیسم درست برشمرد.
عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی، ضمن توضیح مختصر دو مکانیسم تخصیص تصادفی serial efficient dictatorship و probabilistic serial mechanism اظهار داشت هیچ روشی نیست که هر سه هدف یاد شده را برآورده سازد.
دکتر رمضانیان همچنین به عدم آشنایی دانشجویان با فناوری های نو اشاره کرد و آن را یکی از آسیب های دانشجویی در ایران عنوان کرد.
وی در ادامه به معرفی چند محصول دانش بنیان که توسط ایشان تولید شده و در حال تولید است پرداخت.
دکتر رمضانیان با تاکید بر اینکه پژوهشی که به محصول و ارزش افزوده منجر نشود هدر دادن عمر و استعداد محسوب می شود به سخنان خود خاتمه داد.
در پایان این برنامه دکتر رمضانیان کتاب " هوش اجتماعی" انتشارات دنیای اقتصاد را که در خصوص کارآفرینی و طراحی مکانیزم های کسب و کار تألیف شده است برای مطالعه بیشتر علاقمندان معرفی کرد.

photo 2017-12-13 08-02-44