قطب علمي داده‌هاي ترتيبي و فضايي دانشگاه فردوسي مشهد با همکاري انجمن آمار ايران، "سومين کارگاه اندازه هاي اطلاعات و کاربردهاي آن"‌ را به پاس خدمات علمي استاد گرانقدر زنده یاد دکتر ناصررضا ارقامي روز چهارشنبه 9 اسفند ماه 1396 در سالن دکتر بزرگ نیای دانشکده علوم رياضي دانشگاه فردوسي مشهد برگزار کرد.
در آغاز این برنامه، دکتر جعفر احمدی، مدیر قطب علمی داده های ترتیبی و فضایی، ضمن خوش آمد گویی به شرکت کنندگان،  برگزاری این برنامه را دستاورد زحمات زنده یاد دکتر ارقامی دانست و از خدمات ارزنده علمی و تلاش چشمگیر وی در تحقیقات در نظریه اطلاعات و کاربرد آن با تکیه بر آزمون های نیکویی برازش در سال های اخیر یاد کرد.
 دکتر جعفر احمدی در ادامه سخنانش از دکتر غلامرضا محتشمی برزادران برای پیشنهاد برگزاری این همایش به یاد دکتر ارقامی  و همچنین از کمیته علمی این کارگاه تشکر کرد.  وی در ادامه ضمن بیان خلاصه ای از زندگینامه دکتر ناصر رضا ارقامی و خدمات علمی وی، ابراز امیدواری کرد که این کارگاه زمینه ساز ادامه فعالیت های علمی- پژوهشی استاد ارقامی و الگوسازی برای نسل جدید باشد.
محور های این کارگاه عبارت بودند از: معيارهاي مورد استفاده در نظريه اطلاعات، معيارهاي وابسته به زمان در نظريه اطلاعات،  آزمون هاي نيکويي برازش بر مبناي اندازه‌هاي اطلاعات،  اندازه‌هاي اطلاعات و قابليت اعتماد، اندازه‌هاي اطلاعات در استنباط آماري و کاربرد اندازه‌هاي اطلاعات در مهندسي و علوم که در قالب 16 سخنرانی در صبح و عصر روز چهارشنبه ارائه شد. در این کارگاه سخنرانانی از دانشگاه های اصفهان، یزد، بیرجند، سبزوار و فردوسی مشهد به ارائه سخنرانی پرداختند.
گفتنی است در آغاز برگزاری  این کارگاه، کلیپی کوتاه از زندگی علمی زنده یاد دکتر ناصر رضا ارقامی و همچنین ویدئویی از کلودی شانون، بنیان گذار نظریه اطلاعات، در برای حاضران به نمایش درآمد.

IMG 4050IMG 4006IMG 3994