نشريه ایرانی آنالیز عددی و بهینه سازی" Iranian Journal of Numerical Analysis and Optimization" دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد، در ارزيابي نشريات علمي كشور كه توسط وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در سال 1396 صورت گرفت موفق به كسب امتیاز (A) 83 شد.

این نشریه رتبه دوم نشريات دانشگاه فردوسي مشهد را كسب کرده است که اين امتياز در سامانه ارزيابي نشريات علمي كشور قابل بازيابي مي باشد. گفتنی است این نشریه در سال 2015 در ISC نیز موفق به كسب EJCR Q3 شده بود.

این نشریه توسط گروه ریاضی کاربردی دانشکده علوم ریاضی، با هدف گسترش علم رياضيات در زمينه آناليز عددي و بهينه سازي و تعامل ملي و بين المللي با ديگر رياضيدانان داخل و خارج از كشور راه اندازي شده است. نشریه ایرانی آنالیز عددی و بهینه که از سال 2008 با نام مجله پژوهش هاي علوم رياضي فعاليت خود را با مجوز وزارت ارشاد اسلامي آغاز کرده، از سال 2013 با نام Iranian Journal of Numerical Analysis and Optimization به فعاليت خود ادامه داده است و مقالات اصیل پژوهشی مرتبط با زمینه نشریه را به زبان انگلیسی در دو فصلنامه چاپ می کند.

اعضاي هيات تحريريه نشريه متشكل از 15 عضو می باشند كه 7 عضو آن از اعضای هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد و 8عضو ديگراز دانشگاه های داخل و خارج كشور هستند.

تا كنون 13 شماره از این نشريه به چاپ رسيده است كه نسخه الكترونيكي آن روي سايت نشريه به نشانی https://ijnao.um.ac.ir/index.php/math/index قابل دسترسی است و ساير اطلاعات نشريه را مي توان در اين سايت مشاهده کرد.

Untitled