هشتمین سمینار آمار و احتمال فازی به یادبود استاد فقید گروه آمار،  دکتر ناصر رضا ارقامی و به همت گروه آمار دانشکده علوم ریاضی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، نوزدهم و بیستم اردیبهشت 1397  در سالن استاد دکتر بزرگ نیا برگزار شد.
در آغاز این برنامه دکترعلیرضا سهیلی، رئیس دانشکده علوم ریاضی ضمن خوش آمد گویی به حاضران و میهمانان سمینارآمار و احتمال فازی، از دست اندرکاران برگزاری این سمینار تشکر کرد.
دکتر بهرام صادق پور گیلده،  دبیر سمینار نیز با بیان مختصری از تاریخچه برگزاری این سمینار، هدف از برگزاری سمینار آمار و احتمال فازی که توسط گروه آماردانشگاه فردوسي مشهد و انجمن سيستمهاي فازي ايران با حمايت انجمن آمار ايران و قطب علمی داده های ترتیبی و فضائی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود را فراهم نمودن فرصتي مناسب براي تبادل آخرين دستاوردها و پيشرفت هاي علمي و نيز ارائه نتايج تحقيقات در زمينه هاي مرتبط توسط اعضاي هيأت علمي و دانشجويان تحصيلات تکميلي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي کشورعنوان کرد.
استاد دانشکده علوم ریاضی افزود: 30 مقاله به دبیرخانه این سمینار رسیده است که از آن میان 22 مقاله به صورت سخنرانی و 4 مقاله به صورت پوستر پذیرش شده اند.
دکتر صادق پور همچنین اظهار داشت: طي دهه هاي گذشته نظريه مجموعه هاي فازي تاثيري عميق، بي سابقه و گسترده ای بر صنعت، کيفيت زندگي بشر و محيط زيست داشته است. بر اين اساس، پس از مدت کوتاهي از معرفي آن توسط دانشمند فقيد ايراني (پروفسور زاده)، در کشورهاي پيشرفته توجه ويژه اي به اهميت نقش منطق فازي و بالطبع آموزش آن برای مواجهه با موارد نايقيني (غير تصادفي) شده است.  
در آیین  افتتاحیه این سمینار که با حضوراعضای خانواده و دوستان زنده یاد دکتر ارقامی، جمعی از مسؤولان دانشگاه و دانشکده، رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه، جمعی از اعضای هیأت علمی ودانشجویان در ساعت 8:30 روز چهارشنبه در سالن استاد دکتر بزرگ نیا برگزار شد، لوح یادبودی توسط دکتر سلمان ساکت، رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه، به نمایندگی از سوی دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به خانواده استاد فقید گروه آمار تقدیم شد.

photo 2018-05-12 11-58-50IMG 2305IMG 2299IMG 2296