اولین همایش ترویجی دفترهمکاری‌های علمی دانشکده علوم ریاضی و شهرداری  با حضور دانشجویان این دانشکده، ساعت 12 روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 97 در سالن استاد دکتر بزرگ‌نیا برگزار شد.  در این نشست ابتدا دکتر امید سلیمانی فرد، مسؤول دفتر همکاری دانشکده علوم ریاضی با شهرداری مشهد به طور مختصر در مورد هدف برگزاری این جلسه صحبت کرد. سپس دکتر نوشین داودی، مسئول کارگروه‌ها ضمن ارائه توضیح جامعی از اهداف و  فعالیت‌های این دفتر، پیرامون نحوه همکاری دفتر با دانشجویان و شهرداری را برای حاضران شرح داد. دکتر داودی افزود: برای دانشجویانی که مایل به  همکاری با دفترهستند،  فرم‌ همکاری در کانال دانشکده قرار می گیرد تا پس از تکمیل فرم آن را به نشانی ایمیل دفتر () ارسال کنند.  وی همچنین چند نمونه پروژه قابل اجرا  توسط دانشجویان ریاضی در حوزه‌ی حمل ونقل و ترافیک  را معرفی کرد.
در ادامه مرتضی محمدی، مسؤول کارگروه آمار و فن‌آوری اطلاعات در مورد  انجام پروژه‌های آماری و اینکه دانشجویان آمار چه کارهایی و چگونه میتوانند در انجام پروژه‌های آماری با دفتر همکاری داشته باشند، صحبت کرد. سپس امین منصوری، مسئول کارگروه مدلسازی و بهینه سازی به جایگاه مدلسازی در انجام پروژه‌های اجرایی و کاربردی اشاره و چند نمونه پروژه قابل اجرا را معرفی کرد و در انتها افزود: این پروژه‌ها و فعالیت ‌ها صرفا برای دانشجویان گروه ریاضی کاربردی نیست، چرا که اگر ریاضی محض نباشد، ریاضی کاربردی هم نیست.
در ادامه نشست، از محمد رضا سروری  و فاطمه چوبینه که به ترتیب دانش آموخته  و دانشجوی دوره کارشناسی ارشد در رشته آمار دانشکده هستند دعوت شد که  موضوعات کاربردی که در حوزه‌ی مدیریت شهری در پایان نامه  خود انجام داده بودند، را معرفی کنند. موضوع پایان نامه سروری در مورد تعیین میزان تصادفات در شهر مشهد با توجه به ناحیه و زمان و طرح چوبینه در راستای ارائه روشی برای بهینه کردن جمع‌ آوری زباله در سطح شهر مشهد بود.
در پایان دکتر داودی خاطر نشان کرد دانشجویان و استادان دانشکده علوم ریاضی یک تیم هستند که قرار است کارهای مشترک تیمی و اجرایی را در جهت بهبود مدیریت شهری انجام دهند و دفتر پذیرای هرگونه طرح و ایده از طرف دانشجویان عزیز و استادان گرامی است.

دریافت فرم همکاری با دفتر همکاری علمی

photo 2018-05-16 17-35-54