دکتر مجید میرزاوزیری، استاد دانشکده علوم ریاضی در دومین روز از هفته پژوهش از ساعت 12 تا 13 روز یکشنبه 25/9/97 در زمینه دکتری ترکیبیات شمارشی  برای اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشکده سخنرانی کرد.
در این برنامه که در سالن دکتر بزرگ نیای دانشکده علوم ریاضی برگزار شد، دکتر میرزاوزیری ضمن تأکید بر پژوهش‌های مسأله محور و کاربردی با اشاره به این که تحقیقات ریاضی محض تنها در صورتی می‌توانند ارزشمند تلقی شوند که زمینه‌ساز پژوهش‌های قابل استفاده در زندگی باشند، اظهار داشت: ریاضیات به دو شکل می‌تواند رشد کند؛ تحقیق در مورد مسائلی که به سختی قابل درک هستند اما پس از درک با تلفیق حقایق ریاضی قابل حل هستند و پژوهش در مورد مسائلی که به سادگی درک می‌گردند و برای حل آنها باید خلاقیت و ابتکار به خرج داد.

وی با ذکر این نکته که هر دو نوع رشد ریاضیات می‌تواند برای جامعه پیشرفته مفید باشد افزود: آنچه جوامع در حال پیشرفت نیاز دارند تحقیقاتی است که مبتنی بر مسائلی باشد که از جامعه و زندگی روزمره نشأت گرفته‌اند و طبیعتاً اهمیت بیشتر بودجه و هزینه مالی و علمی باید به تحقیقاتی که بازده زودتری دارند تخصیص یابد.

میرزاوزیری با بیان نمونه‌ای از یک مسأله قابل درک و ساده در ترکیبیات شمارشی که منجر به حل مسأله‌ای عمیق در زمینه گراف‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی می‌گردد صحبت خود را ادامه داد و نشان داد که چگونه می‌توان مسأله‌ای ساده برای درک کردن و سخت برای حل کردن را توسط دانشی اندک در ترکیبیات شمارشی و ابتکاری خلاقانه حل کرد.
در ادامه این برنامه از کیوان میرزایی، دانشجوی کارشناسی گروه ریاضیات و کاربردهای دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد  که رتبه اول بیست و سومین المپیاد دانشجویی کشور را  در رشته ریاضی کسب کرده بود با اهدای هدیه و لوح تقدیر، تجلیل شد.
همچنین در پایان این نشست از دانشجویان کارشناسی رتبه اول سالهای اول، دوم و سوم به قرار زیرتجلیل و لوح تقدیر و هدایایی از سوی بنیاد ملی نخبگان به آنان اهدا شد:
احسان کفشدار گوهرشادی، فاطمه علی میرزایی، زهره فهیمی، ثمانه وثوقمند، الهام صفری و مرتضی ادیبیان

IMG 6437IMG 6458IMG 6460IMG 6463IMG 6466IMG 6470IMG 6471