نشست «مشهد، شهر هوشمند، چالش‌ها و راه‌کارها» به مناسبت هفته پژوهش و فناوری،  ساعت 10 روز چهارشنبه 28/9/97 در سالن شورای دانشکده علوم ریاضی برگزار شد.
در ابتدای این برنامه که با هدف بررسی ویژگی‌های شهر هوشمند و موانع پیش‌رو برگزار شد، مهندس محمد رضا سمیعی، معاون برنامه¬ریزی و توسعه سرویس¬های هوشمند شهر مشهد، شاخص¬ها و تفاوت‌های شهر الکترونیک و شهر هوشمند را بیان و تعریفی کامل و جامع از شهر هوشمند و ساختار آن برای حاضران ارائه کرد.
وی پس از شرح اهداف شهر هوشمند، به بررسی محورها و ابعاد آن از منظر استاندارد ISO پرداخت و محدودیت ها و چالش های تحقق شهر هوشمند را برای حاضران بیان کرد.
 در ادامه نشست، مهندس علی پژومند راد، معاون مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد حوزه های مورد نیاز مرکز کنترل ترافیک در رشته ریاضی و آمار را به طور مختصر معرفی کرد. این نشست با پرسش و پاسخ در مورد پروژه های شهرداری مشهد و استفاده از توان علمی دانشگاه در اجرای پروژه های آتی به پایان رسید.
در این نشست دکتر امید سلیمانی فرد، مدیر دفتر همکاری های علمی دانشکده علوم ریاضی و شهرداری مشهد، دکتر نوشین داودی مسئول کارگروه های این دفتر  و جمعی دانشجویان حضور داشتند.

IMG 6514IMG 6517