دكتر ابوالفضل فتح الله زاده، عضو هيأت علمي دانشگاه سوپله فرانسه در ساعت 12 روز یکشنبه 16/10/97 در دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی حضور یافت و پیرامون رياضيات كلمات و استفاده از آن در هوش مصنوعي برای حاضران سخن گفت.

این نشست به همت دفتر همکاری‌های علمی دانشکده علوم ریاضی و شهرداری و حمایت مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد با حضور رییس، معاونان و جمعی از اعضای هیات علمی دانشکده علوم ریاضی و دانشجویان علاقه‌مند با هدف آشنایی بیشتر با سیستم‌های یادگیری در سالن شورای دانشکده برگزار شد.

در آغاز دکتر فتح الله‌زاده تفاوت دانش و اطلاعات را بیان و چالش های مربوط به نحوه بیان و قابل فهم بودن آن در برنامه نویسی را با ذکر مثال‌هایی ساده اما پرکاربرد تشریح کرد. سپس به ارائه توضیحاتی درمورد محاسبه و استدلال استقرایی و اهمیت استفاده از استدلال استقرایی به جای استدلال استنتاجی در یادگیری ماشین پرداخت. وی در ادامه بحث با ذکر تعریفی جامع از هوش انسانی و هوش مصنوعی، مثال‌هایی از کاربرد هوش مصنوعی در توصیف صحنه پدیده‌های دنیای واقعی ارائه داد.

دکتر فتح الله زاده ضمن توضیح ساختار داده‌ها، کلمات ترکیبی و نحوه تشخیص آن با کامپیوتر را بررسی کرد و اهمیت اختصار و صراحت در فهم کامپیوتر و محاسبات را یادآور شد.
در انتهای مراسم پس از پاسخگویی به پرسش‌های حاضرین جلسه، لوح یادبودی از طرف دانشکده به دکتر فتح الله زاده اهدا شد.

گفتنی است که دکترابوالفضل فتح الله زاده دانش آموخته كارشناسي رياضي سال 1352 دانشگاه فردوسي مشهد بوده اند.

IMG 6873IMG 6874IMG 6887