آئین گشایش نخستین دفتر کانون های فرهنگی، هنری و اجتماعی در دانشکده علوم ریاضی ساعت 12 تا 14 روز چهارشنبه 15 اسفند 97 با حضور مسوولان دانشگاهی و دانشکده علوم ریاضی در سالن استاد دکتر بزرگ نیای دانشکده برگزار شد.
در آغاز این برنامه، دکتر علیرضا سهیلی، رئیس دانشکده علوم ریاضی ضمن خیرمقدم به حاضران و ابراز خرسندی از گشایش دفتر کانون های فرهنگی، هنری و اجتماعی در دانشکده علوم ریاضی اظهار داشت: سعی مدیریت دانشکده این است که نیازهای مختلف دانشجویان را مورد توجه قرار داده و در حدود امکانات دانشکده دررفع آنها بکوشد.
رئیس دانشکده علوم ریاضی افزود: در کنار آموزش و پژوهش، توجه به توانمندی های که لازم است دانشجو پس از دانش آموختگی کسب کند مد نظر مدیریت دانشکده بوده و از این رو موضوع مهارت افزایی دانشجویان را مطرح  و در پی آن با بستن قراردادی با سازمان فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی امکان دسترسی آسان دانشجویان برای استفاده از امکانات این سازمان را برای مهارت افزایی فراهم کرده است.
دکتر سهیلی توجه به علائق فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشجویان در کنار فعالیت های  سایر تشکل های دانشکده را از دیگر موضوعات مورد توجه مدیریت دانشکده برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با گسترش فعالیت های کانونها، دانشکده بتواند فضای مناسب تر و امکانات بیشتری را دراختیار دانشجویان قراردهد.
دکتر مهدی کرمانی، مدیر فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه نیز از همت دانشجویان و حمایت ویژه  دکتر مصطفی رزمخواه، معاون آموزشی- فرهنگی دانشکده علوم ریاضی و همچنین اززحمات علیرضا افکاری، دبیر کانونهای فرهنگی هنری دانشگاه  برای گشایش دفتر کانونهای دانشکده علوم ریاضی تشکر کرد.
وی انجمن ها و تشکل های دانشجویی را مدخلی برای ورود دانشجویان در کانونها دانست و کانونها را منبع انرژی و انگیزه برای دانشجویان برشمرد. وی برپایی این دفتر را مرهون تلاش و پیگیری دانشجویان عنوان و ابراز امیدواری کرد در سال 1398 دفتر کانون های فرهنگی هنری در سایر دانشکده های دانشگاه فردوسی مشهد فعال شود.
دکتر مصطفی رزمخواه، معاون آموزشی- فرهنگی دانشکده علوم ریاضی  نیز به حضورفعال انجمن ها و تشکل های فعال در دانشکده اشاره کرد و آن را زمینه ساز فراتر رفتن دانشکده در حمایت از فعالیت های دانشجویی و گشایش دفتر کانونهای فرهنگی و هنری در دانشکده علوم ریاضی دانست .
دکتر رزمخواه هدف از راه اندازی این دفتر در دانشکده را تقویت و ارتقای سطح کیفی فعالیت تشکل ها  و بیشتر کردن فعالیت های بخش هنری، فرهنگی و اجتماعی دانشکده عنوان و در ادامه سخنانش از حمایت  مدیر فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه دانشگاه تشکرکرد.
علیرضا افکاری، دبیر کانون های فرهنگی، هنری دانشگاه نیز ضمن تشکر از دکتر رزمخواه، دکتر کرمانی و دانشجویانی که برای برپایی این دفتر همکاری کردند ابراز امیدواری کرد که با گشایش این دفتر اتفاقات خوبی در زمینه فرهنگی و هنری در دانشکده رقم بخورد.
 حاضران پس از حضور در مراسم گشایش دفتر کانون های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشکده علوم ریاضی از نمایشگاه معرفی فعالیت های کانونها که در دانشکده علوم ریاضی برپا شده بود، دیدار کردند.

IMG 7848IMG 7843IMG 7841IMG 7839