با همکاری دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد و مرکز نوآوری‌های شهری شهرداری و در راستای ارتقای سطح دانایی و افزایش آگاهی عمومی اقشار متفاوت مردم مشهد، قرار است نخستین رویداد بازی انگاری با عنوان  " بازی خودت را بساز " در تاریخ چهارشنبه  12تیرماه 1398 از ساعت 15 الی 21 درمحل تالار شهر شورای اسلامی واقع در میدان شهدا برگزار شود.
این رویداد میزبان بنام‌ترین و موفق‌ترین‌ افراد و نهادهای حوزه‌ها‌ی بازی انگاری، طراحی بازی، بازی آفرینی و کسب و کارهای مرتبط با آن خواهد بود. سخنرانان مدعو این رویداد سرکار خانم دکتر ریتا مجتهد زاده و آقایان دکتر رسول رمضانیان، مهندس علیرضا رنجبر شورابی، مهندس حسین مزروعی، مهندس سهراب مستقیم، مهندس صمد خطیبی خواهند بود و پیرامون محورهای تفکر خلاق، بازی سازی، نظریه بازی، طراحی بازی و کسب و کارها صحبت و گفتگو خواهند داشت.
بازی انگاری (Gamification) را می‌توان به مفهوم استفاده از بازی‌ها و تفکرات بازی گونه در زمینه‌های مختلفی دانست که ذاتا ماهیت بازی ندارند. به عبارت دیگر بازی انگاری سود جستن از تمام ویژگی‌های یک بازی مانند قواعد بازی، برد و باخت، کسب امتیاز و ... در مواردی غیر از بازی است. در حقیقت از بازی می‌توان به منظور ایجاد جذابیت در یادگیری، انجام فرایندهای تکراری و یا کارهای غیر جذاب برای مقاصد نا مرتبط با بازی استفاده نمود. بدون شک برگزاری این رویداد می‌تواند به افزایش سطح دانش عمومی شهروندان در این حوزه و آشنایی با مجموعه‌های بازی انگاری، طراحی بازی و کسب و کارها کمک شایانی نماید و در نتیجه زمینه ساز رشد و ارتقای فرهنگ شهری خواهد بود.

gamification