ساعت 12 ظهر روز پنج شنبه ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۹ به صورت مجازی در دانشکده علوم ریاضی برگزار شد.
درابتدا سرکارخانم دکتر شریعتی عضو محترم هیأت علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد، توضیحاتی در رابطه با "هسته پژوهشی مطالعات میان رشته ای هستی شناسانه " شامل حکمت و انواع آن و قرار گرفتن طبیعیات، ریاضیات و فلسفه در دسته حکمت نظری ارائه دادند و به ارائه توضیحاتی درمورد تعامل فلسفه با سایرعلوم، علوم شناختی، مباحث مشترک هستی شناسانه و کل گرایی پرداختند.
ایشان در ادامه ضمن اشاره به جایگاه فلسفه بعد از راه افتادن جریان رنسانس و نزدیکی قواعد مورد بحث در فیزیک کوانتوم با بحث های فلسفی،  پیشنهادهایی به منظور گفتگوی مشترک با ریاضیات ارائه دادند.
سپس جناب آقای دکتر جاویدان عضو محترم هیأت علمی دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد، به تفسیر قیود ریاضی در مدل های هستی شناسی فیزیکی پرداختند. ایشان درمورد اولین نظریه جهان شمولی که در رابطه با ریاضی است و قوانین عام که برطبیعت حاکم هستند همچون: چرخش زمین به دور خورشید، اصل یکتایی، هستی شناسی مبتنی بر معادلات دیفرانسیل در هندسه اقلیدسی، مکانیک نیوتونی، انواع چندجهانی، تجزیه جهان بزرگ به اجزا خرد و زمان ومکان در مکانیک کوانتومی مطالبی ارائه نمودند.
در انتهای سخنرانی سؤالاتی از طرف حاضرین مطرح شد که توسط دکتر جاویدان و دکتر شریعتی پاسخ داده شد، این جلسه با حضور اعضای محترم هیات علمی و سایر علاقمندان برگزار شد و با اهدای تقدیرنامه هایی به سخنرانان گرامی از طرف  دانشکده علوم ریاضی به پایان رسید.

1rfh2rfh3rfh