با استعانت از پروردگار متعال، در راستای اهداف بلند پژوهشی، گروه آمار دانشگاه فردوسی مشهد از سال ۱۳۹۴ بر آن شده است که  به مناسبت  هفته پژوهش در آذر ماه  و هفته آموزش در اردیبهشت ماه  هر سال سمینار دانشجویی توسط دانشجویان دکتری آمار برگزار نماید.
ایجاد فرصت مناسب  برای  ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی توسط دانشجویان دکتری، تبادل نظر،  ایجاد ارتباط  با یکدیگر برای  ارتقای سطح علمی و آشنایی بازمینه ها و گرایش های مختلف علم آمار از جمله اهداف این سمینار  هستند.  از این رو امید است  این سمینار ها در دستیابی به اهداف خود موفق و موجب  ارتقای سطح علمی دانشجویان گرامی شود.
امسال نیز خوشبختانه حتی با وجود  شرایط پیش آمده به دلیل بیماری کووید ۱۹ ، این رویداد علمی در دو روز چهارشنبه  ۲۶ آذر ماه و ادامه آن در چهار شنبه ۳ دی ماه ۱۳۹۹ به صورت مجازی برگزار گردید. در روز چهارشنبه ۲۶ آذرماه از ساعت ۹ الی ۱۳ این مراسم با سخنرانی  ۶ دانشجوی ایرانی و ۳ دانشجوی خارجی و با حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی و هیات علمی گروه آمار برگزار گردید.
 بعد از اتمام سمينار دانشجويان، مدير محترم گروه آمار، جناب آقاي دكتر احمدي ضمن تشكر از ارايه دهندگان و شركت كنندگان حاضر در سمينار، جلسه كوتاه پرسش و پاسخ با دانشجويان حاضر جهت طرح مشكلات و پيشنهادات دانشجويان نيز برگزار نمودند تا با همفكري اساتيد و دانشجويان بتوان گامي در رفع ان ها برداشت.
همچنین ادامه سخنرانی ها در روز چهارشنبه سوم دی ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۱ ادامه یافت که طی این زمان  ۳ نفر از دانشجویان  دکتری به ایراد سخنرانی در زمینه کاریشان پرداختند.
برای اطلاع و استفاده بیشتر دانشجویان خلاصه سمینار دانشجویان نیز در  کتابچه ای فراهم شده است.

1semdocp2semdocp3semdocp