اولین جلسه از سخنرانی کاربرد یادگیری ماشین در تحلیل داده های پزشکی روز شنبه ۴ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ ساعت ۱۲ ظهر به صورت مجازی در دانشکده علوم ریاضی برگزار شد.
در ابتدا جناب آقای دکتر غیور استاد محترم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس مرکز بین المللی یونسکو در علوم پایه پزشکی در تغذیه انسانی، به بیان کاربردهای داده کاوی در علم پزشکی شامل: افتراق تومورهای خوش خیم از بدخیم، پیش بینی وقوع عوارض جانبی دارو و پیش بینی میزان بقا در بیماری های مختلف پرداختند.
در ادامه ضمن معرفی Mashhad Stroke and Heart Atherosclerotic Disorder  و ارائه توضیحاتی در رابطه با اولین مطالعه‌ی کوهورت روی بیماری های قلبی عروقی در خاورمیانه، به معرفی مطالعات به چاپ رسیده به روش داده کاوی و ارائه مطالب مکمل در این زمینه پرداختند.
در انتها ضمن اشاره به دیده ها و اهداف آینده در زمینه استفاده از هوش مصنوعی و داده کاوی در پایگاه داده‌های موجود ، به بیان پژوهش های در حال اجرا و ایده های کارهای آینده شامل : کوهورت های ایران و آسیا، ساخت نرم افزار ریسک ابتلا به بیماری ها ، e-health ، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی با استفاده از ایجاد سایت پرداختند.
این جلسه با حضور اعضای محترم هیات علمی و سایر علاقمندان برگزار شد و با پاسخگویی دکتر غیور به پرسش های مطرح شده از سوی حاضرین و اهدای تقدیرنامه به سخنران گرامی از طرف دانشکده علوم ریاضی به پایان رسید.

1lrnmash2lrnmash3lrnmash4lrnmash