سخنرانی عمومی « روابط بین الملل، اهمیت و ضرورت آن» روز شنبه ۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ ساعت ۱۲ ظهر به صورت مجازی در دانشکده علوم ریاضی برگزار شد.
در این جلسه سرکارخانم دکتر قانع عضو محترم هیات علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد ، به ارائه توضیحاتی در رابطه با بین المللی شدن دانشگاه ها، فواید آن و همچنین تمهیدات لازم در این زمینه پرداختند.
خانم دکنر قانع همچنین به بیان موارد پیشنهادی جهت گسترش روابط بین الملل از جمله راهنمایی مشترک دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، تبادل دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، نگارش مقالات علمی مشترک ، بازدیدهای علمی- تخصصی و ... پرداختند.
در ادامه ایشان ضمن اشاره به مراکز حمایتی داخل کشور برای گسترش روابط بین المللی از جمله صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق های حمایت های خارجی و اتحادیه های بین المللی را  معرفی نمودند.
خانم دکتر قانع مطالبی در رابطه با تأثیر روابط بین الملل در ارتقا رده بندی بین المللی دانشگاه ارائه نموده و هم چنین تجارب موفق در این زمینه را بیان کردند.
درانتها ایشان به توضیحاتی در زمینه تفاهم نامه ها از قبیل تفاهم نامه دانشکده علوم ریاضی با دانشگاه ITB  اندونزی، تفاهم نامه دانشگاه فردوسی با دانشگاه Pretoria  آفریقای جنوبی و ... پرداختند.
این جلسه با حضور اعضای محترم هیات علمی و سایر علاقمندان برگزار شد و با اهدای تقدیرنامه ای از طرف دانشکده علوم ریاضی به پایان رسید.

1bein2bein3bein4bein