اولین جلسه از سلسله جلسات سخنرانی به مناسبت هفته آموزش روز شنبه 25 اردیبهشت ماه سال 1400 ساعت 11:30 ظهر با عنوان « چگونگی آموزش آمارواحتمال در دوره های اول و دوم آموزش متوسطه کشور » به صورت مجازی در دانشکده علوم ریاضی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه جناب آقای دکتر رضائی رکن آبادی عضو محترم هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن گرامیداشت هفته‌ی آموزش به بیان ارکان اصلی آموزش از جمله میزان و کیفیت محتوای درسی و هم چنین معرفی سمینارها و میزگردهای تشکیل شده در حوزه آمار و احتمال پرداختند.
در ادامه ایشان چالش های عمده آموزش آمار و احتمال در دوره های آموزش متوسطه از قبیل عدم تناسب محتوا و حجم مطالب با رشته تحصیلی دانش آموزان، تکرار غیر ضروری محتوی هر پایه، عدم انطباق برخی مطالب با سطح فهم دانش آموزان در هر یک از پایه ها را ارائه نمودند.
دکتر رضایی ضمن اشاره مختصر به مطالب مطرح شده از آمار و احتمال در کتب درسی دوره آموزشی ابتدایی و دوره اول متوسطه، مطالب و محتوای جدید آماری کتاب های ریاضی در دوره دوم متوسطه در رشته ریاضی و فیزیک، علوم تجربی ، علوم انسانی و رشته های فنی شامل شاخه های فنی و حرفه ای و کارودانش را بیان نموده و برخی از نواقص این مطالب را نیز شرح دادند.
در انتها ایشان نسبت آموزش آمار در کتب ریاضی در رشته های مختلف دوره دوم متوسطه را ارائه  نموده و به بیان توضیحاتی در رابطه با اصلاح یک سری مطالب کتب درسی پرداختند.
این جلسه با حضور اعضای محترم هیأت علمی و سایر علاقمندان برگزار شد و با پاسخگویی دکتر رضایی به پرسش های مطرح شده از سوی حاضرین به پایان رسید.

5amoozeshrez

2amoozeshrez3amoozeshrez