سخنرانی «انتخاب های محتمل دانشگاهیان برای رویارویی با چالش های سنجش مجازی» روز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه سال 1400 ساعت 12 ظهر به صورت مجازی و به مناسبت هفته سرآمدی آموزش در دانشکده علوم ریاضی برگزار شد.
در این جلسه سرکارخانم دکترگویا عضو محترم هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران، مطالبی در رابطه با جهت گیری پژوهش ها در هزاره سوم و مؤلفه های متحول کننده یادگیری از قبیل یادگیرنده ـ محور، ترکیب علم یادگیری و طراحی یادگیری و هم چنین شتاب بخشی بر تأثیر این برنامه در دنیای واقعی و آگاهی از میزان اثر از طریق ایجاد زیرساخت هایی برای پیوند دادن کارورزان با نفع بران، ارائه نمودند.
در ادامه ایشان به بیان چالش های تدریس دانشگاهی در ایران از جمله  چگونگی ایجاد همزیستی بین مقررات آموزشی دانشگاه و آموزش عالی و آموزش مجازی، چگونگی استفاده از مشارکت دانشجویان در جرح و تعدیل تدریس و چگونگی اطمینان یادگیری دانشجویان در خصوص مطالب تدریس شده پرداختند.
خانم دکتر گویا ضمن اشاره به این موضوع که کرونا ، جهان را دگرگون کرده و این تغییر، پارادایم زندگی و آموزش دانشگاهی را زیر و رو کرده است، خاطر نشان کردند که انتخاب با ماست و این ما هستیم که اگر واقع بینانه با این پدیده روبرو شویم، راه های بدیع و اثربخش پیدا می کنیم.
ایشان راه های طی شده برای تدریس از قبیل دقت در ارائه جزئیات تدریس، تدریس انفعالی غیرتعاملی، ادامه مسیر بر اساس تصمیم های یکطرفه را عنوان و هم چنین راه های جایگزین برای تدریس شامل تدریس با محوریت یادگیرنده، تدریس منعطف، تدریس مشارکتی و تعاملی و ... را نیز ارائه نمودند.
سرکارخانم دکتر گویا به بیان پیامدهای راه های طی شده برای ارزشیابی پرداخته و در همین راستا راه های جایگزین برای ارزشیابی از جمله  ارزشیابی فرایندی، ارزشیابی گروهی، خود ـ ارزیابی یادگیرنده و ... را نیز عنوان نمودند.
در انتها ایشان ضمن بیان روش های نمره دهی از قبیل تبدیل نمره های توصیفی به کمی درصورت لزوم و با مشارکت دانشجویان ، استفاده از روبریک برای توصیف یادگیری ، استفاده از مقیاس های بازه ای به جای نقطه ای و ... ؛ سایت انجمن ریاضی آمریکا را معرفی نموده و هم چنین شرط بقای رشته ریاضی دانشگاهی را پاسخگو بودن به نیازهای یادگیری دانشجویان، مقرون به صرفه بودن، در دسترس بودن و هیجان انگیز بودن عنوان نمودند.
این جلسه با حضور اعضای محترم هیأت علمی و سایر علاقمندان برگزار شد و با پاسخگویی خانم دکتر گویا به پرسش های مطرح شده از سوی حاضرین به پایان رسید.

1sanchal2sanchal3sanchal4sanchal