سخنرانی عمومی تحت عنوان « گیاهان آپارتمانی » روز شنبه ۲۲ خردادماه سال ۱۴۰۰ ساعت ۱۲ ظهر به صورت مجازی در دانشکده علوم ریاضی برگزار شد.
در این جلسه سرکار خانم دکتر کهربائیان مدرس محترم گروه علوم باغبانی و مهندسی فضای سبز دانشگاه فردوسی مشهد، به ارائه توضیحاتی در رابطه با تاریخچه و موطن گیاهان آپارتمانی و هم چنین معرفی منابعی از قبیل گل و گیاهان آپارتمانی و گلکاری علمی و عملی پرداختند.
ایشان در ادامه عوامل مؤثر بر انتخاب گیاهان درون خانه‌ای از جمله علاقه شخصی، شرایط رشد، ویژگی های گیاهی و ... را عنوان کرده و به شرح مختصر هر یک از این عوامل پرداختند.
خانم دکتر کهربائیان ضمن اشاره به عوامل مؤثر بر جانمایی گیاهان در خانه، مطالبی در رابطه با نمونه های منفرد گیاهان، پس زمینه گیاهان، گلدان های تزئینی و عوامل مؤثر در پرورش گیاهان آپارتمانی از قبیل درجه حرارت، نور و رطوبت ارائه نمودند.
در انتها ایشان مواردی که در نگهداری گیاهان آپارتمانی در منزل به کاهش خطر ناشی از دمای نامناسب کمک می‌کند و دسته بندی گیاهان آپارتمانی از جهت نیاز به دما را عنوان کرده و هم چنین میزان نیاز گیاهان به نور و آب را به طور کامل شرح دادند.
این جلسه باحضور اعضای محترم هیأت علمی و سایر علاقمندان برگزار شد و با پاسخگویی خانم دکتر کهربائیان به پرسش های مطرح شده از سوی حاضرین و اهدای تقدیرنامه ای از طرف دانشکده علوم ریاضی به پایان رسید.

1giap2giap3giap