جلسه سخنرانی آقای دکتر مسعود مظلوم با عنوان "Data Bridge "  در تاریخ 22 آبان ماه 1400 به صورت مجازی برای اعضای هیات علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
در ابتدای این نشست جناب آقای دکتر سهیلی، رییس دانشکده، آقای دکتر مظلوم، محقق آموزشی – پژوهشی دانشکده که در قالب قراردادی یکساله با دانشگاه همکاری دارند را معرفی نموده و بیان کردند که ایشان ضمن همکاری در تاسیس مرکز نوآوری علم داده در دانشگاه فردوسی مشهد، در توسعه و گسترش علم داده در دانشکده از طریق تدریس و تهیه دروس مرتبط برای دانشجویان علاقمند این گرایش فعالیت خواهند داشت و با آزمایشگاه‌های بهینه سازی، علم داده و بازی سازی و در خصوص برگزاری نشست های متعدد با دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان و ... نیز همکاری دارند.
در ادامه آقای دکتر مظلوم مروری بر سابقه علمی‌شان در مقاطع مختلف تحصیلی و کاری داشته و انگیزه خود از بازگشت به ایران را انجام پروژه‌ها و خواسته‌های ذکر شده در قرارداد دانستند.
ایشان ورود هر چه سریعتر دانشگاهیان به حوزه علم داده را لازم دانسته و یادآور شدند دانشگاهیان در مهارت های سخت و نیروی انسانی بسیار تبحر دارند اما حلقه مفقوده مهارت نرم باعث عدم ارتباط با جامعه، صنعت و کسب و کارها شده است.
دکتر مظلوم با بیان این که قصد دارند با یک کار تیمی منسجم، درسی برای مهارت نرم تدوین و به دانشگاه ارائه دهند مزایای و ویژگی های این مهارت را با جزییات متذکر شدند.
آقای دکتر مظلوم لزوم و نحوه ساخت مرکز نوآوری علم داده که از آن به عنوان پل داده (Data Bridge) یاد کردند را بیان کرده و هدف اصلی آن را ارتباط بین دانشگاه و کسب وکار دانستند. ایشان در ادامه اشاره کردند که برای این منظور باید به ارکان: ساخت شبکه نخبگانی، آزمایشگاه علم داده، آموزش هدفمند، احترام به سیاست‌ها و قوانین مرتبط به حفظ داده، مشاوره‌ و کمک در گسترش علم داده و تربیت نخبگانی برای ورود به بازار کار توجه کرد و خروجی مورد انتظار می تواند مقالات علمی سطح بالا، ثبت اختراعات، ایجاد استارت‌آپ‌ها، قراردادهای پژوهشی و انجام پروژه‌های گوناگون در این زمینه باشد.
این نشست با طرح چند پرسش از سوی حضار و پاسخ جناب دکتر مظلوم به پایان رسید.

01mazdatabridge2mazdatabridge011mazdatabridge016mazdatabridge