سخنرانی عمومی تحت عنوان « ریاضیات و کاربردها، معرفی و آینده پیش رو» روز شنبه 6 آذر ماه سال ۱۴۰۰ ساعت ۱۲ ظهر به صورت مجازی در دانشکده علوم ریاضی برگزار شد.
در این سخنرانی آقای دکتر محمد جانفدا عضو محترم هیات علمی دانشکده علوم ریاضی کهادهای رشته ریاضیات و کاربردها را معرفی کردند.  
دکتر جانفدا در ابتدا تاریخچه مقدماتی از ریاضیات و تاریخچه آن در ایران را بیان کرده و به قدمت و اهمیت ریاضیات اشاره کردند. در ادامه به تاریخچه این رشته در دانشگاه فردوسی مشهد پرداخته و برنامه های درسی ریاضی در 4 دهه اخیر ایران را بررسی کرده و کاستی ها و ایرادهای آن را بیان نمودند.
ایشان در ادامه ضمن توضیح تعداد و نوع واحدهای درسی برنامه درسی ریاضیات و کاربردها از سال 1398، اهداف این برنامه درسی را بیان کرده و رویکردهای رسیدن به آن را شرح دادند.
دکتر جانفدا کهادهای مختلف رشته ریاضیات و کاربردها که شامل: ریاضی محض، ریاضی کاربردی، آموزش ریاضی، علوم کامپیوتر، علوم داده، مهندسی صنایع و مالی- اقتصادی می‌باشند را معرفی کرده و دروس الزامی و اختیاری هر کهاد را بیان کردند.
 ایشان در انتهای جلسه بیان کردند در جلسات بعدی سخنرانی شنبه‌ها هر کدام از کهادها مفصل تر و بصورت اختصاصی معرفی خواهند شد.
این جلسه باحضور اعضای محترم هیأت علمی و سایر علاقمندان برگزار شد و با پاسخگویی آقای دکتر جانفدا به پرسش های مطرح شده از سوی حاضرین و اهدای تقدیرنامه ای از طرف دانشکده علوم ریاضی به پایان رسید.

1ryazipishroo2ryazipishroo3ryazipishroo5ryazipishroo