کهاد مهندسی صنایع؛
 کاربست مفاهیم ریاضی در صنعت و خدمات
سخنرانی عمومی تحت عنوان « کهاد مهندسی صنایع؛ کاربست مفاهیم ریاضی در صنعت و خدمات» روز شنبه 20 آذر ماه سال ۱۴۰۰ ساعت ۱۲ ظهر به صورت مجازی در دانشکده علوم ریاضی برگزار شد.
در این سخنرانی خانم دکتر حمیده رضوی عضو محترم هیئت علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه فردوسی مشهد، کهاد مهندسی صنایع را معرفی کردند.  
دکتر رضوی در ابتدا به تعریف مهندسی صنایع پرداخته و بیان کردند که این رشته بر پایه دانش تخصصی در علوم ریاضی، تجربی، اجتماعی، قوانین و روشهای تجزیه و تحلیل ریاضی بنا شده است.
سپس حوزه های اصلی مهندسی صنایع که شامل مدیریت و کنترل موجودی ها و زنجیره تامین، برنامه ریزی تولید، ارزیابی کار و زمان، مهندسی و کنترل کیفیت، مدیریت و کنترل پروژه، برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات، مدیریت سازمان و منابع انسانی، مهندسی و مدیریت مالی و مهندسی فاکتورهای انسانی می‌باشد را معرفی کردند و یادآور شدند که ابزارها و روش‌های ریاضی از جمله بهینه سازی و تحقیق در عملیات، آمار و احتمالات نقش مهمی در پرداختن به هر کدام از این حوزه ها ایفا می‌کنند.
ایشان در ادامه با ارائه مثال‌هایی برخی از حوزه های نام برده را به تفصیل توضیح دادند.
این جلسه باحضور اعضای محترم هیأت علمی و سایر علاقمندان برگزار شد و با پاسخگویی خانم دکتر رضوی به پرسش های مطرح شده از سوی حاضرین و اهدای تقدیرنامه ای از طرف دانشکده علوم ریاضی به پایان رسید.

2kahad14004kahad14003kahad1400