چهارشنبه 27 بهمن ماه 1400، سالن همایش کارخانه نوآوری مشهد میزبان دومین گفتمان علم داده مشهد بود. دانشکده علوم ریاضی مشهد با همراهی مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد و حمایت اسکای روم گفتمان علم داده را برگزار کردند. از این همایش بیش هفتاد نفر علاقمند از دانشگاه و کسب و کارهای مرتبط با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری و حدود 150 نفر به صورت برخط استقبال کردند.
در ابتدا جناب دکتر مسعود مظلوم ضمن خوش‌آمدگویی به تمام حضار، با معرفی حامیان دومین گفتمان، دانشگاه فردوشی مشهد، دانشکده علوم ریاضی، پارک علم و فناوری خراسان رضوی، مرکز نوآوری شهری مشهد، اسکای روم، انجمن رویدادهای سبز، کارخانه نوآوری مشهد، انجمن علمی دانشکده علوم ریاضی و آزمایشگاه علم داده دانشگاه فردوسی مشهد سخنان خود را آغاز کرد و به طور مختصر اهمیت داده های متنی در دنیای امروز پرداخت و سخنران بخش علمی گفتمان آقای دکتر حسین آذربنیاد از کمپانی های  KLM  و Elsevier  را معرفی کرد.    
در ادامه سخنرانی دکتر آذربنیاد تحت عنوان   " Applications of NLP in KLM and Elsevier"  برای حضار پخش شد. ایشان تجربیات خود در دو پروژه مختلف را بیان کردند. ابتدا پروژه Report Trip مطرح شد. این پروژه مخصوص کارکنان شرکت KLM  در راستای برطرف کردن مشکلات آنها در سفرهای مختلف طرح ریزی شده بود. پروژه دوم، با عنوان Pages Topic در کمپانی Elsevier مطرح شد. بعد از اتمام سخنرانی، جناب دکتر آذربنیاد به صورت برخط و زنده از هلند با حضار صحبت و گفتگو داشتند و به تمامی پرسش‌های مطرح شده پاسخ دادند.
در بخش دوم این گفتمان ،جناب آقای دکتر قنبری، رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، به معرفی پارک علم و فنا وری و نیز فرصت های موجود در این پارک پرداختند. ایشان تاکید داشتند که باید به سمت اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر تفکر حرکت نمود.

goftemandade 1goftemandade 2goftemandade 3goftemandade 4