سخنرانی عمومی تحت عنوان «کهاد ریاضی محض» با سخنرانی خانم دکتر شیرین حجازیان، عضو هیئت علمی گروه ریاضی محض دانشگاه فردوسی مشهد روز شنبه 7 اسفند ماه سال ۱۴۰۰ ساعت ۱۲ ظهر به صورت مجازی در دانشکده علوم ریاضی برگزار شد.
دکتر حجازیان در ابتدا تعبیری از ریاضی محض ارائه داده و توضیحاتی در رابطه با ریاضیات در طول زمان ارائه دادند. ایشان بیان کردند که قضیه اساسی حساب در طول زمان به عنوان قضیه ای مهم در نظریه اعداد برای اثبات نتایج دیگر به کار گرفته شده و سپس به قضیه کوچک فرما اشاره کردند.
ایشان در ادامه توضیحاتی درمورد کاربرد قضایای دیگر ریاضیات در زندگی روزمره ارائه دادند و به نقش دانشمندان مختلف در توسعه ریاضیات اشاره کرده و نقش گسترده ریاضیات در سایر علوم را یادآور شدند.
دکتر حجازیان در انتها هرم ریاضیات و سایر علوم را توضیح داده و اهمیت ریاضیات نظری را بیان کردند و سپس  برنامه کهاد ریاضی محض، هدف و آینده آن را شرح دادند.
این جلسه باحضور اعضای محترم هیأت علمی و سایر علاقمندان برگزار شد و با پاسخگویی خانم دکتر حجازیان به پرسش های مطرح شده از سوی حاضرین و اهدای تقدیرنامه ای از طرف دانشکده علوم ریاضی به پایان رسید.

1kahad1400IMG-2kahad1400