عناوین طرح های پژوهشی موردنیاز موسسه کیفیت رضوی

1- ایجاد پلتفرم
در این پلتفرم شرکت‌ها تاسیس شده یا در شرف تاسیس توسط دانشجویان دانشگاه، کسب‌و‌کار خود را متناسب با نیازها و قابلیت‌های موجود در زیست بوم طیب تعریف می‌نمایند. دانشگاه و موسسه نیز متناسب با طرح توجیهی و اقتصادی شرکتها نقش حمایتی خود را ایفا می‌نمایند و در دستاوردهای علمی و اقتصادی حاصل متناسب با توافقات صورت گرفته سهیم خواهند شد.

2- شتابدهنده طیب
شتابدهنده طیب یک گروه منسجم و مشخصی است که در آن افراد و تیم‌های دارای طرح نوآورانه و فناورانه در مسیر شکل‌گیری، زیست بوم طیب را انتخاب کرده و در یک دوره کوتاه چند ماهه خدماتی از قبیل آموزش، مشاوره، مربی‌گری و ارتباط با شبکه سرمایه‌گذاران را دریافت می‌نمایند. بنابراین هر تیمی که موفق به اتمام دوره شتابدهی شود، تبدیل به شرکتی نوپا در زیست‌بوم طیب می‌شود که شتابدهنده به ازای خدماتی که ارائه نموده است، درصدی از سهام آن کسب و کار را از آن خود می‌کند. با توجه به امکانات زیرساختی مانند فضا، تجهیزات و آزمایشگاه‌ها و همچنین امکانات علمی موجود در دانشگاه فردوسی و دانشکده علوم ریاضی این ظرفیت وجود دارد که دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اساتید فناور بتوانند در بستر شتابدهنده طیب فعالیت نمایند و همکاری منسجم و مشترک دانشگاه و صنعت را به منظور کسب ثروت توسعه دهند.

3- سامانه رتبه بندی طیب
در سامانه رتبه‌بندی امکان ارزیابی تعاملی و پویای کیفیت در حوزه‌های محصولات، خدمات و سازمان‌ها وجود دارد. انتظار می‌رود دانشکده علوم ریاضی براساس زیرساختهایی که در زمینه آزمایشگاه علم داده، مدلسازی و بهینه‌سازی سیستم‌ها و Gamefication دارد و همچنین ارتباطات گسترده‌ای که با سایر دانشکده‌ها دارد پیشنهاداتی را جهت توسعه این سامانه در قالب طرح‌های پژوهشی کاربردی ارائه و اجرایی نمایند. در این زمینه توجه به موضوع هوش مصنوعی جهت انجام ارزیابی و رتبه بندی، پیشبینی مشتریان، پیشبینی بازار، توسعه زیست بوم و ... نیز مدنظر می‌باشد.

4- سامانه هوشمند افکارسنجی
در این رابطه انتظار می‌رود با همکاری مشترک دانشکده‌های علوم ریاضی، مهندسی و مدیریت، سامانه‌ای طراحی و تولید شود که با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی سوالات هدفمندی را در حوزه‌های مختلف برای جامعه مخاطب طرح نماید و براساس تحلیل‌های صورت گرفته بر روی سوالات مطرح شده و تحلیل پارامترهای کیفی و کمی متناسب با آن، رفتارهای مخاطبین را در موضوعات موردنظر بخصوص در حوزه کیفیت محصولات، خدمات و سازمان‌ها پیش‌بینی نماید.

 

محققین و دانشجویان علاقمند به ارائه پروپوزال و همکاری در طرح‌های پژوهشی فوق می‌توانند با کارشناس پژوهش، فناوري و ارتباط با جامعه دانشكده علوم رياضي (38806234 یا ) برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط باشند.

 

puremath4

گروه ریاضی محض

appmath

گروه ریاضی کاربردی

stattistics

گروه آمار

compsc

گروه علوم کامپیوتر