دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در روز دوشنبه 16/11/95 با حضور در دانشکده علوم ریاضی با اعضای هیأت علمی این دانشکده دیدار و گفتگو کرد.
در نشستی که در ساعت 12 این روز در سالن شورای دانشکده برگزار شد، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن ابراز تأسف برای درگذشت سه تن از استادان دانشکده که در سال 96 دار فانی را وداع گفتند، آن را ضایعه ای جبران ناپذیر خواند و از همه استادانی که در طول تاریخ دانشکده با مدیریت بهینه موجب اعتلای دانشکده شده اند به نیکی یاد کرد.
دکتر کافی هدف از حضور خود را تشکر و قدردانی از تلاش های اعضای هیأت علمی و دعوت از  آنان به همفکری برای مدیریت دانشگاه در راستای اعتلا و بهبود شرایط عنوان کرد.
دکتر علیرضا سهیلی، رئیس دانشکده علوم ریاضی نیز ضمن خوش آمدگویی به رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، دو محور مورد تأکید خود در ریاست دانشکده را ترمیم زیرساخت های دانشکده و ارتقاء اثربخشی دانشکده در دانشگاه و جامعه عنوان کرد. دکتر سهیلی همچنین به بیان برخی از دستاوردها و مشکلات دانشکده پرداخت. رئیس دانشکده علوم ریاضی، تصویب رشته ریاضی زیستی، راه اندازی رشته علوم کامپیوتر، توجه به زیرساخت های پژوهشی و ادامه همکاری پژوهشی با دانش آموختگان با اجرای طرح افزایش توانمندی و دستاوردهای علمی دانشکده،
 رفع مشکل حضور اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در ساعات غیر اداری را از دستاوردهای دانشکده برشمرد و به  مشکلات دانشکده، از جمله فضای فیزیکی و نیاز به مقاوم سازی ساختمان، نبود سالن اجتماعات و مشکل در هزینه کرد گرنت ب اعضای هیأت علمی  دانشکده اشاره کرد.
در ادامه اعضای هیـأت علمی به ارائه پیشنهادات و بیان نقطه نظرات خود پرداختند. از جمله موضوعاتی که در این نشست مطرح شد عبارت بودند از :
توجه به تنوع تولیدات پزوهشی و توانمندی های متفاوت اعضای هیأت علمی، توجه به سیاست های تشویقی بیش از مقررات سختگیرانه  در معاونت های آموزشی و پژوهشی  برای ارتقاء کیفیت در آموزش و پژوهش،  تقویت روحیه همکاری پژوهشی و آموزشی در دانشگاه،  پذیرش دانشجویان با کیفیت علمی بالاتر در تحصیلات تکمیلی، استخدام هیأت علمی خوب و کارآمد، ایجاد بستر مناسب برای پژوهشگران، ساخت آمفی تئاتر، عدم صدور آئین نامه های پی در پی
در ادامه این برنامه، دکتر کافی ضمن پاسخگویی به برخی سؤالات اساتید، دورنمایی از سیاست های وزارت و دانشگاه را در چهارساله دوم مدیریت خود تببین و با اشاره به برخی مشکلات مالی، به ارتباط با جامعه و جذب دانشجوی بین المللی تآکید کرد.
دکتر کافی در پایان این نشست، با اشاره به اینکه بهتر شدن کیفیت دانشجویان ورودی نیاز به سیاستگذاری مالی دارد، تلاش های دانشکده علوم ریاضی را در خصوص جذب دانشجویان بهتر قابل تقدیر دانست.

photo 2018-02-05 19-36-52photo 2018-02-05 19-37-26photo 2018-02-05 19-37-46

puremath4

گروه ریاضی محض

appmath

گروه ریاضی کاربردی

stattistics

گروه آمار

compsc

گروه علوم کامپیوتر