نشست دکتر رضا پیش قدم، معاون آموزشی دانشگاه با اعضای هیأت رئیسه و اعضای هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی ساعت 12 روز شنبه 12/8/97 در اتاق شورای این دانشکده برگزار شد.

در آغاز این نشست دکتر علیرضا سهیلی، رئیس دانشکده علوم ریاضی، ضمن تشکر از دکتر پیش قدم، معاون آموزشی دانشگاه برای حضور در دانشکده علوم ریاضی و خوشامدگویی به حاضران با اشاره به فعالیت هایی که در زمینه رصد و کمی سازی فعالیت های اعضای هیأت علمی در حوزه آموزشی صورت گرفته است، ابراز امیدواری کرد سامانه ای برای فعالیت های اعضای هیأت علمی در زمینه های مختلف پیش بینی و راه اندازی شود .

دکتر مصطفی رزمخواه، معاون آموزشی و فرهنگی دانشکده نیز گزارشی از فعالیت های آموزشی صورت گرفته در دانشکده از ابتدای سال تحصیلی از جمله این فعالیت ها سخنرانی های گروه های مختلف آموزشی، ارائه گپ آمار بصورت هفتگی توسط مرکز پژوهش های آماری دانشکده، برگزاری گپ تحقیق در عملیات، کارگاه آموزشی ارتقا یاددهی و یادگیری و برگزاری آیین گرامیداشت هفته ملی آمار و برنامه ریزی برای حاضران اشاره و از حمایت معاونت آموزشی دانشگاه از اولین سمینار آموزش آمار قدردانی کرد. دکتر رزمخواه در ادامه ضمن اشاره به پاره ای مشکلات حوزه آموزش از جمله کند بودن دسترسی به برخی امکانات توسط مرکز فاوا، پیشنهاد های خود را برای برگزاری هماهنگ دروس عمومی کل دانشگاه پیش از شروع امتحانات و در نظر گرفتن کف نمره برای تراز پذیرش دانشجو در رشته ریاضی بیان کرد و در پایان با ارائه گزارشی از وضعیت دروس سرویسی، مشخص شدن متولی ارائه این دروس را ضروری دانست.

دکتر رضا پیش قدم در این نشست با اشاره به اینکه کارکرد دانشگاه، تولید و توزیع علم است، معاونت آموزشی دانشگاه را متولی توزیع علم دانست. وی خارج کردن وضعیت آموزشی بعضی گروه ها از حالت آموزش دبیرستانی و به روز کردن مطالب آموزشی را یکی از اهداف مهم خود برشمرد و بارگذاری سیلابس ها را در راستای این هدف دانست. معاون آموزشی دانشگاه بر پیوند بیش از پیش آموزش و پژوهش برای انتقال دانش به نسل بعد تأکید کرد و اظهار داشت: " پایه آموزش را پژوهش می دانم، پایه آموزش خوب، پژوهش خوب است. اما تدوام پژوهش خوب در راستای آموزش خوب میسر می شود"

دکتر پیش قدم با بیان اینکه نگاه وی به مقوله آموزش نگاه بومی است ابراز امیدواری کرد این نگاه بومی در مصوبات و ائین نامه ها در نظر گرفته شود. وی همچنین با اشاره به تدوین کارنما اظهار داشت: 130 فعالیت در این کارنما مورد توجه قرار گرفته است و آحفا هم در همین مقوله است. وی با اشاره به اینکه دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه سطح یک محسوب می شود بر هماهنگی و تناسب فعالیت ها مطابق با سطح آن تأکید کرد. دکتر پیش قدم سه مدل مفهومی برای دانشجویان کارشناسی آموزش کاربردی برای کسب مهارت برای ورود به بازار کار، برای سطح کارشناسی ارشد،مدل آموزشی فکرورزی پژوهش محور و برای دانشجویان دکتری مدل آموزش فکربردی برای تربیت نیروی متخصص را تعریف کرد.

در ادامه این نشست اعضای هیأت علمی حاضر در جلسه دیدگاه ها، نظرها، پیشنهادهای خود را بیان و سوال های خود را طرح کردند که توسط معاون آموزشی دانشگاه پاسخ داده شد.

IMG 6037IMG 6038IMG 6042

puremath4

گروه ریاضی محض

appmath

گروه ریاضی کاربردی

stattistics

گروه آمار

compsc

گروه علوم کامپیوتر