همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، حجت الاسلام  دکتر غلامرضا رئیسیان، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی و عضو هیأت علمی گروه علوم قرآن و حدیث  این دانشکده، پیرامون آرمان های انقلاب اسلامی درساعت 12 تا 13 روز چهارشنبه 17/11/97 در دانشکده علوم ریاضی سخنرانی کرد.
در آغاز این نشست که با حضور هیأت مدیره و جمعی از اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشکده علوم ریاضی در سالن شورای دانشکده برگزار شد، دکتر علیرضا سهیلی رئیس دانشکده علوم ریاضی ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و تسلیت ایام فاطمیه به دکتررئیسیان خوش آمد گفت و از حضور وی در دانشکده علوم ریاضی تشکر کرد.
دکتر رئیسیان در این نشست به دیدگاه های متفاوت پیرامون انقلاب اسلامی ایران پرداخت و بر داشتن نگاهی واقع بینانه به کامیابی ها و ناکامی های انفلاب اشاره کرد. وی ضمن اشاره به موفقیت های به دست آمده  از جمله دستیابی به استقلال و حق تعیین سرنوشت و همچنین دستاوردهای حوزه های مختلف به ویژه در زمینه  تکنولوژی، فناوری، پزشکی و صنایع نظامی، بر توجه به آسیب ها و چاره اندیشی برای آن ها تأکید کرد.
وی منشا رفتارهای ناهنجار در جامعه را نظام تعلیم و تربیت و رسانه ملی دانست و اظهار داشت: اگر فقط به تعریف و تمجید پرداخته شود تحرکی برای بهبود وضع صورت نخواهد گرفت.
دکتر رئیسیان در ادامه با اشاره به اینکه روح دین و دینداری و فرهنگ دینی در جامعه تنزل پیدا کرده است، با بیان حدیثی از امام صادق علیه السلام، روح دینداری را صداقت و امانت عنوان کرد و پرداختن بیش از حد به شعائر و مناسک بدون توجه به روح دینداری را باعث منجر شدن به دو آفت بزرگ نفاق و ریا در جامعه دانست.
 وی همچنین سوء مدیریت، تبعیض در اجرای قانون، دنیازدگی برخی از مسؤولان، سو استفاده از موقعیت های شغلی و تنگ نظری و عدم تحمل آرای مختلف را از آسیب های انقلاب برشمرد.
رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی درپایان سخنانش به اشاره به نظر شهید مرتضی مطهری تضمین انقلاب را در گرو حفظ عدالت و آزادی دانست.
در پایان این سخنرانی، دکتر رئیسیان به سوال های حاضران پیرامون موضوع طرح شده پاسخ داد.

IMG 7808

puremath4

گروه ریاضی محض

appmath

گروه ریاضی کاربردی

stattistics

گروه آمار

compsc

گروه علوم کامپیوتر