آئین گشایش نخستین دفتر کانون های فرهنگی، هنری و اجتماعی در دانشکده علوم ریاضی ساعت 12 تا 14 روز چهارشنبه 15 اسفند 97 با حضور مسوولان دانشگاهی و دانشکده علوم ریاضی در سالن استاد دکتر بزرگ نیای دانشکده برگزار شد.
در آغاز این برنامه، دکتر علیرضا سهیلی، رئیس دانشکده علوم ریاضی ضمن خیرمقدم به حاضران و ابراز خرسندی از گشایش دفتر کانون های فرهنگی، هنری و اجتماعی در دانشکده علوم ریاضی اظهار داشت: سعی مدیریت دانشکده این است که نیازهای مختلف دانشجویان را مورد توجه قرار داده و در حدود امکانات دانشکده دررفع آنها بکوشد.
رئیس دانشکده علوم ریاضی افزود: در کنار آموزش و پژوهش، توجه به توانمندی های که لازم است دانشجو پس از دانش آموختگی کسب کند مد نظر مدیریت دانشکده بوده و از این رو موضوع مهارت افزایی دانشجویان را مطرح  و در پی آن با بستن قراردادی با سازمان فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی امکان دسترسی آسان دانشجویان برای استفاده از امکانات این سازمان را برای مهارت افزایی فراهم کرده است.
دکتر سهیلی توجه به علائق فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشجویان در کنار فعالیت های  سایر تشکل های دانشکده را از دیگر موضوعات مورد توجه مدیریت دانشکده برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با گسترش فعالیت های کانونها، دانشکده بتواند فضای مناسب تر و امکانات بیشتری را دراختیار دانشجویان قراردهد.
دکتر مهدی کرمانی، مدیر فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه نیز از همت دانشجویان و حمایت ویژه  دکتر مصطفی رزمخواه، معاون آموزشی- فرهنگی دانشکده علوم ریاضی و همچنین اززحمات علیرضا افکاری، دبیر کانونهای فرهنگی هنری دانشگاه  برای گشایش دفتر کانونهای دانشکده علوم ریاضی تشکر کرد.
وی انجمن ها و تشکل های دانشجویی را مدخلی برای ورود دانشجویان در کانونها دانست و کانونها را منبع انرژی و انگیزه برای دانشجویان برشمرد. وی برپایی این دفتر را مرهون تلاش و پیگیری دانشجویان عنوان و ابراز امیدواری کرد در سال 1398 دفتر کانون های فرهنگی هنری در سایر دانشکده های دانشگاه فردوسی مشهد فعال شود.
دکتر مصطفی رزمخواه، معاون آموزشی- فرهنگی دانشکده علوم ریاضی  نیز به حضورفعال انجمن ها و تشکل های فعال در دانشکده اشاره کرد و آن را زمینه ساز فراتر رفتن دانشکده در حمایت از فعالیت های دانشجویی و گشایش دفتر کانونهای فرهنگی و هنری در دانشکده علوم ریاضی دانست .
دکتر رزمخواه هدف از راه اندازی این دفتر در دانشکده را تقویت و ارتقای سطح کیفی فعالیت تشکل ها  و بیشتر کردن فعالیت های بخش هنری، فرهنگی و اجتماعی دانشکده عنوان و در ادامه سخنانش از حمایت  مدیر فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه دانشگاه تشکرکرد.
علیرضا افکاری، دبیر کانون های فرهنگی، هنری دانشگاه نیز ضمن تشکر از دکتر رزمخواه، دکتر کرمانی و دانشجویانی که برای برپایی این دفتر همکاری کردند ابراز امیدواری کرد که با گشایش این دفتر اتفاقات خوبی در زمینه فرهنگی و هنری در دانشکده رقم بخورد.
 حاضران پس از حضور در مراسم گشایش دفتر کانون های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشکده علوم ریاضی از نمایشگاه معرفی فعالیت های کانونها که در دانشکده علوم ریاضی برپا شده بود، دیدار کردند.

IMG 7848IMG 7843IMG 7841IMG 7839

puremath4

گروه ریاضی محض

appmath

گروه ریاضی کاربردی

stattistics

گروه آمار

compsc

گروه علوم کامپیوتر