روز شنبه 17 اردیبهشت ماه 1401 به مناسبت هفته سرآمدی آموزش، سخنرانی نقش ریاضیات در توسعه کشور توسط آقای دکتر عزیزالله معماریانی، استاد پیشکسوت گروه برق و کامپیوتر دانشگاه خوارزمی برگزار شد.
در ابتدای این سخنرانی، آقای دکتر معماریانی بیان کردند که سیاست گذاری و برنامه ریزی بایستی پایه علمی داشته باشد و ریاضیات نیز نقشی اساسی در این خصوص ایفا می‌کند. ایشان در ادامه با ارائه مثالهایی تفاوت و ارتباط رشد و توسعه را توضیح دادند.
دکتر معماریانی پس از بیان مولفه های مهم در نظام مدیریت و نظام برنامه ریزی، تجربه کشورهای دیگری مانند سنگاپور، کره جنوبی، هند و ... در سیستم برنامه ریزی و مدیریت و نقش ریاضیات در برنامه‌های بلند مدت این کشورها را بیان کردند.
ایشان با اشاره به مبانی اعتقادی ما از جمله لزوم رعایت حق و عدالت در رفتار، وجود نظم و حساب در سیستم جهان هستی، واقف بودن پروردگار به کلیه امور جهان هستی و رسیدگی به کلیه اعمال خیر و شر، ضرورت وجود یک استراتژی جامع در کشور را بیان کردند.
دکتر معماریانی با استفاده از سند چشم انداز 1384-1404 نقش ریاضیات در برنامه ریزی کشور را توضیح داده و برخی از فعالیت های موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی را شرح دادند و در انتها ویژگی های دولت هوشمند را ذکر نمودند.

naghshryazi1401

 

puremath4

گروه ریاضی محض

appmath

گروه ریاضی کاربردی

stattistics

گروه آمار

compsc

گروه علوم کامپیوتر