مراسم نکوداشت خانم دکتر شیرین حجازیان ظهر چهارشنبه 21 اردیبهشت ‌ماه ۱۴۰1 در سالن دکتر بزرگ نیا دانشکدۀ علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
در این مراسم دکتر عبدالحمید رضائی رکن آبادی رئیس محترم دانشکده علوم ریاضی، دکتر کامیابی گل مدیر گروه ریاضی محض، دکتر محمد صال مصلحیان رئیس انجمن ریاضی ایران، دکتر حمیدرضا ابراهیمی وشکی عضو هیات علمی گروه ریاضی محض، دکتر علیرضا جانفدا اولین دانشجوی مقطع دکتری خانم دکتر حجازیان، دکتر غلامرضا محتشمی برزادران عضو هیات علمی گروه آمار و خانم دکتر فاطمه هلن قانع عضو هیات علمی گروه ریاضی محض و خانم دکتر طالبی عضو هبات علمی دانشگاه پیام نور به ایراد سخنرانی و بیان خاطرات پرداختند.
در ابتدای مراسم آقای دکتر رضائی رکن آبادی، رئیس محترم دانشکده علوم ریاضی ضمن خوشامدگویی به حاضران از فضائل اخلاقی و مراتب رفیع علمی خانم دکتر حجازیان در تمام دوران فعالیت ایشان یاد کرده و از تلاش های ایشان برای ارتقاء دانشکده قدردانی نمودند. رئیس دانشکده در ادامه بیان کردند که خانم دکتر حجازیان اولین دانش آموخته دوره دکتری در دانشکده علوم ریاضی هستند که راهنمایی رساله ایشان را دکتر نیکنام عهده دار بودند.
سپس آقای دکتر صال مصلحیان رئیس محترم انجمن ریاضی ایران ضمن قرائت نامه انجمن ریاضی ایران خطاب به خانم دکتر حجازیان از فعالیت های بی دریغ و حضور موثر ایشان در مجامع علمی به ویژه خدمات ایشان در مجلات علمی تقدیر نمودند.
در سخنرانی بعدی دکتر کامیابی گل، وجود دکتر حجازیان را برای دانشکده و گروه ریاضی محض بسیار ارزشمند و تاثیرگذار دانستند و ضمن آرزوی تداوم همکاری ایشان با گروه به بیان خاطراتی از دوران دانشجویی پرداختند.
در ادامه پس از پخش کلیپی از سال شمار و برخی از فعالیت های پژوهشی دکتر حجازیان و پخش کلیپی از فرزند ایشان و عکس های قدیمی، پیامی از طرف دکتر نیکنام قرائت شد که در آن ضمن آرزوی سلامتی برای دکتر حجازیان، استعداد و سابقه درخشان علمی و پژوهشی، مدیریت مسئولانه کنفرانس های علمی و سایر فعالیت های ایشان را تحسین نمودند.
در بخش بعدی مراسم دکتر ابراهیمی وشکی از تداوم سنت نیکوی نکوداشت اساتید ابراز خوشحالی کرد. دکتر ابراهیمی وشکی خدمات حرفه ای دکتر حجازیان را بی شمار دانست و از خلاقیت و تلاش های بی شائبه در مدیریت بخش ها و مجلات مختلف را قدردانی نمودند و از دست اندرکاران برگزاری این نکوداشت تشکر نمودند.
سپس پیامی از طرف دکتر علیرضا جانفدا اولین دانشجوی دکتری خانم دکتر حجازیان پخش شد. دکتر جانفدا از تواضع و فروتنی دکتر حجازیان در عین کمال و اخلاق یاد کردند.
دکتر محتشمی برزادران ضمن قدردانی از خدمات و زحمات خانم دکتر حجازیان، تلاش های پدر ایشان را که رئیس آموزش و پرورش بیرجند بودند، قابل تقدیر دانستند.

در ادامه مراسم خانم دکتر قانع ضمن اشاره به روابط صمیمانه و خواهرانه خود با دکتر حجازیان از مسئولیت پذیری ایشان یاد کردند. دکتر قانع ضمن ابراز دلتنگی و افسوس از بازنشستگی دکتر حجازیان، ایشان را الگوی کاملی از نظر اخلاقی و علمی برای اساتید جوان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانستند.
در ادامه خانم دکتر حجازیان بازنشستگی خود را ایجاد نقطه عطفی جدید در زندگی دانستند و از اساتید پیشکسوت همکاران خود به ویژه کمیته تخصصی آنالیز و برگزارکنندگان مراسم تشکر کردند. دکتر حجازیان حاضرین را به حفظ محیط همدلانه و ایجاد همبستگی در دانشکده و تلاش در راستای ارتقا آن را توصیه نمودند.
این مراسم با خواندن شعری توسط دکتر میرزاوزیری و اهدای هدایا به پایان رسید.

hejazianneko14011hejazianneko14012hejazianneko14013hejazianneko14014hejazianneko14015hejazianneko14016hejazianneko14017hejazianneko14018hejazianneko14019hejazianneko140110hejazianneko140111hejazianneko140112hejazianneko140113hejazianneko140114hejazianneko140115hejazianneko140116

puremath4

گروه ریاضی محض

appmath

گروه ریاضی کاربردی

stattistics

گروه آمار

compsc

گروه علوم کامپیوتر